2023.02.14. 11:38
Honlapunk elköltözött
Tovább
|
2022.04.13. 20:10
Újra felénk járt a Húsvéti Nyuszi...
Tovább
|
2022.04.04. 21:31
5 érv a Consiliummal együttműködő generációváltás mellett...
Tovább
|
2022.03.21. 11:51
Terjeszd te is, hogy minél több emberhez eljusson!
Tovább
|
2022.03.20. 16:31
Ma van a boldogság világnapja
Tovább
|
2022.03.08. 07:58
NŐnap margójára
Tovább
|
2022.03.03. 22:45
A határon...
Tovább
|
2022.02.24. 08:34
Állásfoglalás a béke mellett
Tovább
|
2022.02.08. 18:04
Várjuk legújabb munkatársunkat!
Tovább
|
2021.09.28. 05:00
Csapatépítés
Tovább
|
A jelen helyzet a legtöbb vezető számára kihívást okoz. Sokakban merül fel a kérdés, hogy a munkavállalói valóban dolgoznak-e otthon? Különféle IT-s rendszerekkel igyekeznek kontrollálni, hogy a valóban a gép előtt ülnek-e a munkatársak.
Ehelyett azonban érdemes vezetői oldalról átgondolni, hogy milyen a jó vezető Home Office alatt?
1. Bízik az embereiben.
Douglas MCGregor X, Y elmélete jelen helyzetben elgondolkodtató lehet. Az X elmélet szerint az emberek lusták és nem szeretnek dolgozni. Kerülik a felelősséget, ezért erős és direkt irányításra van szükségük. Az Y elmélet szerint az embereket kreatívak, értelmesek és hasznos munkával szeretnék eltölteni idejüket. Szeretik a saját munkájukat ellenőrizni, tanulni, fejlődni és keresik a kihívásokat. A vezetők annak megfelelő vezetési stílust alkalmaznak, amelyik elméletbe tartozónak gondolják beosztottjaikat. Azonban egyrészt a Pygmalion hatás, -azaz az önmagát beteljesítő jóslat- itt is erősen működik. Másrészt ha a vezetőnek sok ideje és energiája megy el a folyamatos ellenőrzéssel, akkor nem marad ideje az egyéb feladataira (nem is beszélve a munkavállók kieső munkaidejéről).
2. A jelenlét helyett az eredmények alapján értékeli az embereket.
Az embereket képességei és munkatempója gyakran erősen különböző lehet. Elképzelhető, hogy valakinek egy feladat elvégzésére 10 órára van szüksége, míg másnak csupán 6 óra szükséges. A jó vezető az eredményeket veszi figyelembe, nem a munkával eltöltött időmennyiséget.
3. Világos célokat, elvárt teljesítményt és határidőket szab meg.
A keretek, elvárások letisztázása az egyik legfontosabb vezetői feladat. Ahhoz, hogy a munkavállalók hatékonyan dolgozzanak, következetességre van szükség ezekben is.
4. Képes a munkavállalókat önmenedzselésre biztatni.
Nem mindenki ugyanabban a napszakban a legproduktívabb és ezt az ember általában tudja saját magáról. Van, aki inkább „reggeli pacsirta” típus, azaz reggel illetve a délelőtt folyamán hatékony, míg mások az „éjjeli baglyok” délután, estefelé produktívak. Amennyiben a munka jellege megengedi, érdemes a munkavállalóra bízni, hogy mely napszakban szeretne dolgozni. A „törzs idő”-ben (azok az órák, amikor mindenki dolgozik) való megállapodás segítheti a kommunikációt, de egyébként az ilyen jellegű autonómia jó hatással van a munkavállalók motivációjára.
5. Segíti a munkavállalókat a munka-magánélet kialakításában.
Jelen helyzetben sokat számára kihívást okoz a munka-magánélet egyensúlyának megtartása. Egyrészt a „kezdő” Home Officeosoknál ez gyakran egybefolyik, másrészt, ha a gyerekek is otthon tanulnak, az nagymértékben megnehezíti a szülők dolgát. A jó vezető támogatja kollégáit abban, hogy sikerüljön mindenkinek kialakítania azt a működésmódot, ami mindkét területen hatékony tud lenni.
szerző: Jekkel Orsolya
2023.02.14. 11:38
Honlapunk elköltözött
Tovább
|
2022.04.13. 20:10
Újra felénk járt a Húsvéti Nyuszi...
Tovább
|
2022.04.04. 21:31
5 érv a Consiliummal együttműködő generációváltás mellett...
Tovább
|
2022.03.21. 11:51
Terjeszd te is, hogy minél több emberhez eljusson!
Tovább
|
2022.03.20. 16:31
Ma van a boldogság világnapja
Tovább
|
2022.03.08. 07:58
NŐnap margójára
Tovább
|
2022.03.03. 22:45
A határon...
Tovább
|
2022.02.24. 08:34
Állásfoglalás a béke mellett
Tovább
|
2022.02.08. 18:04
Várjuk legújabb munkatársunkat!
Tovább
|
2021.09.28. 05:00
Csapatépítés
Tovább
|
Vegye fel velünk a kapcsolatot E-mailben, telefonon avagy keressen minket személyesen.
Tudjon meg többet rólunk, aktuális képzéseinkről és kedvezményeinkről.